مسجدجامع شهر شال درمعرض تخریب؟......
سقف زردشده
نماای جنوبی
نمای جنوبی
تصاویرمسجدجامع تاریخی شهرشال که ظاهرآن کاملاشبیه مسجدجمکران است چراکه
معماروطراح این مسجدطراح ومعمارمسجدمقدس جمکران بوده درزیرزمین این مسجدسنگ
قبری کشف شده متعلق به یکی ازشاگردان امام صادق (ع)بوده این نشان عالمی
بودن این منطقه است وهم نشان اینکه قدمت این مکان به چندین سال بوده وفقط
معماری آمده معماری کرده امااخیرایعنی بعدازفوت اخوان موسوی شالی وحتی
مرحوم حاج سیدصاق موسوی شالی مسئول هیئت امناء مسجدجامع مادرمسجدهم
شاهدتغیراتی هم شاهدمشکلاتی بوده اول ازهمه این مسجدیک آثارتاریخی شهرشال
به شمارمی آیدمسئول محترم هئیت امناء چندسال پیش سقف های کاذب این
مسجدراتعوبض کردودرماه مبارک رمضان بودکه برگشت گفت باچه مشکلی ازاین نوع
سقف های کاذبی راپیداکرده ایم رفته ایم اصفهان پیداکرده ایم حالاتشکرمی
کنیم لازم به ذکراست هرساله دربعضی مساجد19برخی21وبرخی23 ماه مبارک رمضان
کمک هزینه های برای مسجدجمع می کنندوحتی آن سال مسجدجامع پول خوبی هم جمع
کرددرشهرشال بیشترین پول راهمین مسجدجامع جمع میکندمی خواهم اینجابگوئیم
مسئول محترم هئیت امناء باتمام کمال احترامی برای جنابعالی قائل هستم
چندسوال ازجنابعالی دارم ومطمن باشیدبنده سعی خواهم کرد ازمسئولین مساجدهم
سوال کنم بالاخره بایدپلمب راشکست ازمسجدجامع شروع میکنم ازمسجد....سردرمی
آوردم سوال؟مگرشمابرای همان سقف کاذب زحمت نکشیدید؟چرااینطوری زردرنگ شده؟
این سقف های کاذب حداقل نیم مترباسقف اصلی فاصله دارندچقدرباران آمده وجلوی
نم آن رانگرفته ایدکه سقف کاذبی که پول آن توسط مردم داده شده اینطوری شده
سوال دوم؟مگرمسجدمغازهای نداردآماردقیقش راندارم حدودابامسکونی ها(کمیته
امدادوصنوق قرض الحسنه واداره ثبت واسناد)شاید12تای باشندازصندوق قرض
الحسنه نمی دانم امامی دانم ازادره دیگراجاره می گیرداون طرف ازمغاز هاهم
اجاره می گیردخوب الحمدالله مسجد منبع درآمدی هم داردچرانمیایدتصمیم درست
وحسابی برای این آثارتاریخی بگیریدتاچه زمانی دیوارهای این مسجدبایدبدون
پیرهن باشددیگرلخت بودن بس است خودمردم خسته شده انددرهمین چندسال
اخیردوتامسجددرشال درست شده اندچه کسی هزینه اش راداده؟به جزمردم کسی بوده
اگرمسئولی کمک کرده بازهم همت مردم بوده به آن روستای نزدیک خودمان نگاه
کنیدچه مسجدی به چه گنبدفیروزه ای رنگی درست کردشمابیایدبرآوردهزینه کاشی
کاری بیرون آن حساب کنیدوبرای مردم بگوئیداین قدرخرج برمی داردواین
قدرخودمسجدپول داردوتامردم هم کمک کنندسوال سوم؟چرامسجدجامعی که آبروی
شهرشال است بایداکثرسرویس بهداشتی هاآن تعطیل وفقط چندتاش بازومعمولایکی
دوتاش مشکل دارندگاهادیده ام اگرشخص خاصی میایدفوری سرویس هابازوشسته می
شوندآیاآن شخاص ازآن مردم بالاتراند؟مگرامام خمینی ره درصحیفه نورنفرموده
همه بایدجانشان رافدای مردم کنند مگراینجامامردم نیستیم؟سوال چهارم؟که
بسیارزجردهنده است چرامسجدی که می تواندبه نظربنده بااجاره سه الی چهارماه
ثبت اسنادیاکمیته امدادیااصلاهردواداره شیرچشم الکترونیکی برای سرویس های
مسجدبخردولی متاسفانه شیرهای داردکه آب اصراف می شودخراب هستندزنگ زدگی
دارندمتاسفانه ترجامایع هابیشترموقع هامایع ندارندمگرشخص خاصی بیایدتامایع
ریخته شودسوال پنجم؟چرا به هیئات مذهبی بعدازشام که می خواهندبرنامه
بگیرندراخیلی خیلی بعد اجازه می دهید؟اینجابگوئیم این جواب راندهیدکه
بعدارمراسم شان پذیرای می دهندمسجدکثیف می شوددلیلی بیاوردکه خدای تبارک
وتعالی ازشماممنون بشودکه بچه های هئیت رابعدازشام به مسجدراه نمیدهیدکه
گاهی مواقع بیچارهامجبورابلافاصله بعدازنمازمغرب وعشاء مراسم خودشان
رابرگزارکننددرحالی که پارتی هاوماهوارهاشب و روزندارند.سوال ششم ؟چرابرای
امام جماعتی که ثابت بتوانددرمسجدباشدفکری نمی کنیدالبته امام جماعت فعلی
مسن شده وکسالت داردبه همین دلیل می گویم بایدمسجدجامع بامسجد...فرق داشته
باشدامام جماعت ثابت داشته باشدامام جماعت جوان باشدتابرسد.سوال
هفتم؟چرامسجدبرنامه فرهنگی خاصی برای جذب کودکان ونوجوانان وجوانان
ندارد؟اگرچندتاکودک یک شب درمسجد سروصداکنندفوری اون آقایون روی کودکان
دادوفریادمیزندوکودکان ازمسجدفرارمی کنندچراشماکه یک استاددانشگاه
هستیدچنین اجازه ای درمسجدبه این اشخاص میدهیدتاکودکانی که نسل های آینده
هستند باآنهاچنین برخوردکنندو حتی بابرخوردهای بدشان جوانان راهم
ازمسجددورکننددرحالی درجنگ نرم هستیم مسئول محترم هئیت امناء شهرشال
اینهاحرف دل مردم است می گوی نه هرمخاطبی که هرجای سخن بنده مشکل داردمشکل
خودش رااعلام کندوشمامسئول محترم بایدجواب این سوال هارابدهی ممکن است
جنابعالی به وبلاگ بنده هم سرنزیدامااگرهم اینهابه گوشتان رسیدبه هرحال
بایدجواب بدهیداگربرای بنده هاجواب ندهی خالقی هست اینجابه مسئولین استان
قزوین هم متذکرمی شوم فکری به حال مسجدجامع شهرشال بکنندعکس گنبدرانگاه
کنیددرحالی که نه برف آنچنانی امسال آمده نه بارانی(تاآن موقع)چه قشنگ نم
داده مسئولین اینطوری پیش برویم دربلندمدت گندمسجامع شال ازبین خواهد رفت
مسئولین هئیت های امنای دیگربه خاطربعضی مسائل ازاین ماجراخوشحال
نباشید(بعضی ها)آینده ای نه چندان دوربتوانم به سراغ شماهم خواهم آمدبنده
ازهیچ حزبی نخواهم ترسیدفقط ازخدای تبارک وتعالی بایدترسید
+ نوشته شده در سه شنبه دهم بهمن ۱۳۹۱ ساعت 19:58 توسط ابوالفضل ابراهیمی
|
تادقیقه90 عمرم به شالی بودنم مفتخرم.(ابراهیمی)